Småmeis

Velkommen til småmeis, på denne basen finner du barna som er født i 2020, som i år teller 19 stykker.

Basen vår:

Basen vår finner du nederst i barnehagen, mot baksida. Her har vi god plass til masse lek. Vi har en egen putekrok med puter i mange former og farger som vi kan bygge, leke og base med. Vi har også en krok som innbyr til ulik rollelek. Her har vi en båt, et kjøkken, ett lite bord og et hus. Ellers har vi ulike leker tilgjengelig for barna, som; biler, konstruksjonsleker, togbane og utkledningstøy. Vi har også ett lite grupperom på basen som blir brukt til språklek, filosofiskesamtaler, grupper arbeid, forming og masse annet. Dette rommet brukes også til hvilestund hvor barna får hvile og slappe av på madrasser mens vi lytter til eventyr eller rolig musikk.

Personale:

Vi som jobber på småmeisbasen er: Espen Totlandsdal som pedagogisk leder sammen med barne- og ungdomsarbeider Line Kristin Hansen og Jane Kristin Lyshaugen fagarbeider.

Småmeis og Storemeis vil i år ha ett tett samarbeid. På Stormeis er det 2 ansatte som jobber med barna i år. Tiril er pedagogisk leder og Martine er fagarbeider.

Trygghet og sosial kompetanse:

Hovedfokuset på småmeis er trygghet og sosial kompetanse. Det å oppleve barnehagen som en trygg plass er en forutsetning for utvikling. Trygghet skaper vi ved å møte barna på deres arena, i leken, gjennom god relasjonskompetanse, og gjennom samhandling med hverandre. Gjennom leken lærer vi å hjelpe, vise omsorg og hensyn, vente på tur, snakke sammen og lære av hverandre. Vi skal bruke naturen aktivt i læringsprosessene våre og undre oss over hvordan alt henger sammen.

Vi ser frem til ett spennende og morsomt år sammen med de 19 småmeisbarna.